پیوست رسما به کار آغاز نمود

 امروز با مراسم آغازین پیوست به مثابه اولین شبکه ارتباطات همگانی در افغانستان، هوتل سرنا شاهد یک رویداد تاریخی بزرگ دیگر بود.  در این مراسم تعداد زیادی از مقامات بلند پایه دولت افغانستان،  نمایندگان مردم از مجلسین شورای ملی یعنی ولسی جرگه ومشرانو جرگه،  مقامات سطح بالای از شرکت های مخابراتی، هیات عامل و کارمندان ارشد اجرائی بانک های تجارتی اتاق تجارت  بین المللی افغانستان، رئیسان دانشگاه ها، نمایندگانی از اداره توسعه بین المللی ایالات متحده و سفارت ایالات متحده امریکا و خبرنگاران زیادی از سازمان های خبری مختلف اشتراک ورزیده بودند. این رویداد حمایت گسترده ای تمام اقشار، گروه ها و طبقات مردم افغانستان خاصتا جوانان را که درک تکنالوجی معلوماتی آنان بیش از هر طبقه وجمعیت دیگر می باشد را به خود جلب نموده بود. شرکت کنندگان راه اندازی اولین  شبکه ارتباطات همگانی در کشور که بر محور پیام های کوتاه کتبی (توسط تیلفون های همراه) می چرخد را مورد ستایش قرار دادند. آقایان بریالی حسام معین وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و محمد قربان حقجو، رییس هیات عامل اتاق تجارت بین المللی افغانستان در میان سخنرانان کلیدی این مراسم بودند.

 آقای بریالی حسام، معین وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی افغانستان در یک قسمت از بیانیه شان فرمودند: “راه اندازی پیوست سر آغاز یک دست آورد بزرگ و نقطه عطف دیگری درسلسله موفقیت های تکنالوجی معلوماتی ومخابراتی در افغانستان می باشد. من مطمئن هستم کهپیوست انقلاب عظیمی را درایجادروش های تازهء انجام کسب و کار وتجارت  در کشور رونما خواهد ساخت. ”

آقای حقجو نیز حمایت کامل خود را از پیوست اعلام نمود و تلاشپیوست را در جهت تحقق چنین یک خدمت بزرگ برای مردم افغانستان مورد ستایش قرار داد. او همچنین خاطر نشان ساخت که این نوع از خدمات پیشرفته و منحصر به فرد تنها  در افغانستان به وجود آمده و بسیاری از کشورهای همسایه ما تا هنوز فاقد آن هستند. این خصوصیت، شبکه های مخابراتی کشور ما را از هم رده های صنعت مخابراتی کشورهای همسایه متمایز می سازد.

سخنرانان یکی پی دیگری از دولت افغانستان و چتر واحد سرمایه گذاری آن یعنی AISA  تقاضا نمودند که برای بهبود بیشتر فضای سرمایه گذاری در کشور تلاش نمایند و با کاهش مقررات دست و پاگیر و تسهیل انجام فعالیت های تجارتی وسرمایه گذاری زمینه را برای  سرمایه گذاران افغانی و خارجی در افغانستان مساعد سازند.

در پایان، جیس کلیبپترسون، کارشناس فناوری اطلاعات و نماینده پیوست خدماتشرکت پیوسترا به حاضرین ارائه نمود و از وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی و دولت جمهوری اسلامی افغانستان به خاطردید ستراتیجیک و براه انداختن راهکار تکنالوجی معلوماتی جهت گسترش رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی در افغانستان ابراز تشکر نمود.

همچنین یک نمایش کمیدی توسط یک گروه از استعدادهای جوان جهت بر جسته ساختن خدمات پیوست به اجرا درآمد .

در پایان محفل، یک تیم از نمایندگانپیوست به سوالات اشتراک کنندگان در مورد محصولات و خدمات شرکت پیوستپاسخ ارائه نمود.

 

[wppa type=”slide” album=”1″][/wppa]