کابل را حمایه نمود TEDx پیوست کنفرانس

TED یک سازمان غیر انتفاعی بوده و در سال 1984 در کالیفرنیا تاسیس شده است. این سازمان تمام توجه خود را به پخش ایده ها وافکاریکه ارزش گسترش در جهان را دارند مبذول داشته است.

TED  ابتکارات متعددی را در زمینه های مختلف از جمله رسانه های تی ای دی، برنامه تعلیمی تی ای دی  برای دانش آموزان و معلمان، پروژه ترجمه باز تی ای دی، پروژه کتابهای تی ای دی وغیره راه اندازی کرده است که دارای تاثیرات گسترده وجهان شمول میباشد.  TED از طریق این ابتکارات، زیرنویسها و رونوشت ها و کتاب های کوتاه الکترونیکی سخنرانان را در ویب سایت خود می گذارد و داوطلبان را تشویق می کند تا آنها را به چندین زبان ترجمه نمایند وهمچنان به افراد و گروه ها فرصت فراهم مینماید تا میزبانی محافل و رویدادهای محلی، خودجوش و یا خود سازمان یافته را در سراسر جهان برگزار نمایند. جایزه ابتکار سالانه تی ای دی  کارها وابتکارات افراد استثنایی را (که با یکعالم آرزو میخواهند جهان را تغیر دهند) برجسته می سازد و آنها راتشویق می نماید تا آرزوهای خود را به عمل تبدیل نمایند.

جهت کمک به گسترش این ابتکارات سازنده و زندگی ساز در افغانستان و سراسر جهان، پیوست بتاریخ 11 اکتوبر سال 2012 محفل TEDxKabul  را تحت حمایت وپوشش مالی قرار داد.  مشارکت پیوست  فراتر از حمایت و پوشش مالی این رویداد بود.  به عنوان یک حامی پیشتاز از طرح های  TEDx، نماینده پیوست  آقای صبور مبارز که در رویداد TEDxKabul صحبت میکرد بر ضرورت اتحاد وهمبستگی کارآفرینان ومسئولین شرکتها، رسانه ها و جامعه مدنی  تاکید گذاشت واز ایشان خواست که ایده ها و افکار پر ارزش و قابل گسترش را به یک واقعیت عینی تبدیل نمایند.