را در دانشگاه کابل تحت پوشش قرار داد AIESEC پیوست محفل

به تاریخ 13-15 نوامبر، 2012 محصلین دانشگاه کابل کنفرانس سه روزه یی را  تحت عنوان کنفرانس” رهبران جوان” در یکی از صالون های این دانشگاه برگزار نمودند. در این کنفرانس، جوانان توجه خود را به مشکلات روزمره، ارتباط با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان، تلاش های صلح و چالش های افغانستان پس از سال 2014 متمرکز نمودند. AIESEC یک  کنفرانس غیر سیاسی است که هر سال توسط جوانان دانشگاه کابل برگزار می گردد. اما کنفرانس 2012 از برجستگی  وشکوه خاصی برخورداربوده و با سرگرمی های جوانان از جمله موسیقی، رقص و مسابقه ذهنی همراه بود.

آیزیک بزرگترین سازمان جهانی است که توسط جوانان رهبری میشود و دفتر مرکزی آن در شهر روتردام در هالند موقعیت داشته و با 780 دفتر محلی در بیش از 113 کشور و منطقه جهان مصروف فعالیت می باشد. مخفف AIESEC در زبان فرانسوی به معنی انجمن بین المللی  دانش آموزان در علوم اقتصادی و بازرگانی می باشد. AIESEC با 64 سال تجربه و 86000 عضو از 2400 دانشگاه از مناطق مختلف جهان بیش از یک میلیون اعضای فارغ التحصیل دارد.

  دلچسپی پیوست درجهت  حمایه و پوشش محفل  AIESEC ناشی از ابتکارات پیوست برای انجام یک رهبری مثالی و نمونه ای از تعهدات آن برای انجام وظایف اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی اش دررابطه به آموزش و پرورش جوانان و رشد آنان در جامعه می باشد.   لازم بتذکر است که پیوست به اقدامات مشابه دیگری نیز دست یازیده است که هدف آن ترویج آموزش و پرورش،  گفتگو های سالم اجتماعی و برنامه های ورزشی و سرگرمی جوانان در جهت ایجاد تغییرات رفتاری و اجتماعی مثبت در جامعه میباشد.