دریافت نمود mHealth پیوست جایزهء نو آوری را در بخش

پیوست از بدو تاسیس تاکنون با نو آوری های جالب، مداوم مورد ستایش قرار گرفته وتقدیر نامه های مختلفی را از مجامع بین المللی دریافت نموده است.

پیوست بزرگترین تامین کنندهء ارتباطات همگانی در افغانستان، در رقابت های mBillionth 2014 که در مورد اختراعات، نوآوری ها وابتکارات در بخش برنامه سازی های موبایل و تکنولوجی معلوماتی به تاریخ ۱۸ و ۱۹ جولای ۲۰۱۴ با میزبانی کشور هندوستان درشهر دهلی نو برگزار گردید، درمیان بیش از۳۰۰ شرکت از کشور های مختلف آسیای جنوبی توانست جایزهء را در بخش mHealth بخاطر ایجاد یک مرکز تماس برای ارایهء خدمات صحت طفل و مادر از طریق موبایل در افغانستان، نصیب خود نماید.

این مرکز تماس که با سیستم های پیشرفته و برنامه های موبایل توسط پیوست توسعه گردیده است با همکاری و تمویل وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، بوسیلهء موسسهء CAF در سال ۲۰۱۳ براه انداخته شد و توانست در جریان کمتر از یک سال فعالیت، هزارن طفل و مادر را که در قریه جات دورافتاده کشور درمعرض مرگ و خطرات امراض مختلف قرارداشتند، با اریهء مشوره های صحی از طریق موبایل وانتقال مریضان به مراکز صحی بشکل رایگان، باعث نجات زندگی ایشان گردیده است.

طبق اظهارات عبدالظاهر شفق معاون شرکت پیوست، ” نتایج حاصله از فعالیت های این مرکز خیلی مثبت بوده و مرکز تماس به اهداف خویش بیشتر از آنچه انتظار میرفت، رسیده است. هزاران تماس و ارایهء خدمات مشوره دهی موفقانه صورت گرفته ونسبت تولدات در کلینک ها در محلات تحت پوشش این برنامه افزایش چشمگیری داشته است.”

 این پیروزی باعث گردید تا یکبار دیگر سکتور مخابرات مخصوصاً تکنولوجی معلوماتی افغانستان دربخش صحت در بین جوامع بین المللی ورسانه های آن منطقه مورد توجه قرار گرفته و نقش استفاده از موبایل و برنامه های موبایل جهت ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی در جامعهء افغانی، برازنده گردد.

پیوست این دست آورد بزرگ را به مردم افغانستان تبریک و تهنیت عرض میدارد.

قابل ذکر است پیوست درسال های قبل نیز به نمایندگی از افغانستان در رقابت های مختلف بین الملی حضورداشته است که جوایز مختلف را در بخش های مختلف موبایل و تکنولوژی معلوماتی بدست آورده است.

پیوست بحیث ارایه کنندهء خدمات دیجیتالی و موبایل در افغانستان، همواره دامنهء ابتکارات و ابداعات خویش را گسترده تر ساخته و متعهد به نو آوری های جدید و سهولت در سکتور مخابرات افغانستان بوده تا در آینده بتواند دست آوردها و جوایز با ارزش جهانی دیگری را تقدیم هموطنان خویش نماید.